Even landen, ik voel me weer thuis.

7 april 2023 - Sant Joan de Labritja, Spanje

Zooo, we zijn een paar dagen verder dus ik dacht laat ik even verslaglegging doen van wat ik allemaal heb meegemaakt.

Maandag 3 april werd ik wakker na een goede nacht. Het bed ligt lekker, wat fijn is aangezien ik er een maand op moet liggen. De kamer waarin ik lig heeft allemaal cristallen, die versterken dan de energie die je wilt voelen/uitstralen. Dus ik heb de intentie gezet om avontuurlijk te zijn, te ontdekken wat ik kan ontdekken over mezelf en het eiland. Ben benieuwd! Ik vind het heel leuk dat het eiland zo openminded/spiritueel ingesteld is.

Joram, de zoon van Angelique, met wie zij samen de B&B runt heeft mij sochtends even een sluiproute richting Santa Eularia laten zien en de grootste supermarkt, zodat ik wist hoe daar te komen. Ik heb toen gelijk wat boodschapjes ingeslagen en grappig genoeg wist ik me redelijk weg wijs te maken en begreep ik wel wat er op de etiketten stond. Weet terug in de B&B heb ik een lekkere salade gemaakt en een plan gemaakt voor de middag. Gezellig wat gekletst met andere gasten  en toen besloot ik een hike te maken. Omdat ik hier nog weinig ervaring mee heb besloot ik een 'makkelijke' uit te zoeken. Nou, dat heb ik geweten, want makkelijk heeft bij mij een andere betekenis. Desalnietemin, heb ik een prachtige tocht gemaakt. Uiteraard kwam ik mezelf en mijn angsten al gauw tegen, ik bedacht me opeens, oke wat als hier slangen zitten, dan ben ik alleen. Maar ik besloot wel door te stappen en me niet tegen te laten houden door een potentiele angst en gek genoeg verdween die angst als sneeuw voor de zon en kon ik zo onwijs genieten van alles wat ik zag. De intentie om avontuurlijk te zijn deed dus gelijk zijn werk 🤭😏 Het uitzicht was magisch. Ik ben natuurlijk gelijk verbrand, want ik dacht dat het een tocht van een uurtje was. Maar door al het klimmen (ik moest soms letterlijk stappen zetten van 40 cm de hoogte in, of omlaag klauteren zonder te vallen), duurde het natuurlijk veel langer. Dus na 2 uur had ik de route uitgelopen. Maar ja dus wel te weinig ingesmeerd, oeps. De hike was bij Cala Llonga, een bekende badplaats hier. Zomers ligt dat strand vol met mensen, nu was het vrijwel leeg, wat ik dus heerlijk vind omdat ik daardoor veel meer ruimte ervaar.

'S avonds heb ik lekker een pastaatje gemaakt met zalm, want vis hebben ze hier een hoop, heerlijk. Daarna ben ik lekker op de finca gebleven, met ruim 15000 stappen was ik bekaf.

Dinsdag besloot in naar Ibiza stad te gaan. Ik ben geen fan van grote steden en toen ik hier in oktober was, was mijn indruk ook niet zo goed. Maar er is een oud gedeelte van de stad genaamd Dalt Villa wat ik graag wilde zien en dus besloot ik dat wel even op te zoeken. Nou, mijn indruk van de stad is zeker wel veranderd. Ik ben de vorige keer gewoon niet op de goede plekken geweest. Ja, het blijft een stad. Maar het heeft zeker leuke plekjes en Dalt Villa is prachtig met oude muren, kleine straatjes en echt die idyllische balkonnetjes. En in de stad kwam ik mijn favo winkel tegen, Kiko Milano. Daar gelijk make upjes gescoord, dat snap je 😋.

Nog een beetje rondgestruind en toen terug naar de finca, waar ik de restjes pasta heb opgegeten in het zonnetje met een boek. Daarna besloot ik nog even op pad te gaan en ben ik naar de boulevard van Santa Eularia gegaan. Dit was de eerste keer dat ik wel merkte dat je buiten het seizoen bent, veel is nog dicht, er is niet zo heel veel leven nog. Maar wel lekker een wandeling gemaakt, en als een echte local geparkeerd bij de supermarkt zodat ik geen parkeerkosten hoefde te betalen, scheelt weer hihi.

Rond 21 uur was ik weer terug op de finca, waar ik nog gezellig drankjes heb gedaan met Joram. Hij heeft in Mexico gewoond en heeft me dus Mexicaanse Tequila laten proeven, wat oprecht veel beter smaakt dan in de kroeg. Maar het blijft Tequila, dus na een half glaasje was het wel weer genoeg. Wel leuk om wat te leren over Mexico, had ik niet verwacht op Ibiza haha. Hij vertelde me ook dat Pasen een heel groot ding is op het eiland en dat alles dicht gaat en het grootst wordt gevierd. Best jammer dat ik precies dat weekend mijn tripje naar Formentera geboekt heb, maar ja cest ca. Oh ja, ik ben ook begonnen met Spaans leren, vond het eigenlijk wel een leuke uitdaging die ik in NL zeker door wil gaan zetten.

Woensdag was het tijd voor de eerste.... Hippie markt! Oh wat heb ik mijn ogen uitgekeken, zoveel leuke spulletjes, sieraden en echte Ibiza kleding. Mega leuk om daar rond te lopen. Een mooie ring gekocht en nog even door het stadje Es Canar rond gelopen, waar niet heel veel te beleven was, maar het was ook Siesta. Daar moet ik qua ritme nog wel even aan wennen, ik ben nu vaak in de middag op plekken, maar dan is er juist veel dicht.

Na de Hippie markt ben ik doorgereden naar een restaurant op aanraden van Angelique. Grappig,  want ik hoorde alleen maar Nederlands. Zelfs het personeel sprak Nederlands. En omg, ik heb zo lekker gegeten! Goeie tip van Angelique.

Daarna besloot ik om een tocht te maken door het Noorden van Ibiza. En het is dat ik jullie met woorden niet kan uitleggen hoe mooi dat was, maar wauw. Adembenemend uitzicht, kijkend op alle bergen, slingerweggetjes en mooi zicht op de zee. Prachtig. Ik kan er echt van genieten om gewoon rond te rijden, heb ik toch nog een beetje Versteegen genen he 😜.

Toen ik terug kwam op de finca werd mij gevraagd of ik zin had in een wijnproeverij. Joram en Angelique zijn bezig met uitzoeken van de huiswijn, en ik mocht meeproeven. Mega gezellige avond gehad, veel gelachen en wijn uitgespuugd die echt vies was. Uiteraard was de Verdejo mijn favoriet ☺️. Het werd een beetje laat, dus uiteindelijk een beetje tipsy naar bed gegaan.

Donderdag, verhuisdag! Huh? Ik zou toch de hele maand blijven? Jaaaa ik ga hier echt niet weg, maar moest wel een paar daagjes naar een andere kamer, omdat er in het weekend een retreat is hier. Dus al mn spullen ingepakt en verplaatst naar een heel schattig bijhuisje. Piepklein maar ook harstikke leuk. Na het verhuizen, besloot ik om te gaan brunchen in Ibiza stad. Ik had ook een jurk gezien die ik graag wilde kopen dus hop de auto in en gaan met die banaan. En ja hoor classic mistake, ik stap de auto uit, na 20 minuten rijden, portemennee vergeten... oeps.. Ik stond op een betaald parkeren terrein dus moest in mijn beste spaans (engels dus want spreek nog geen woord) een meneer aanspreken om me te helpen. Lang leve de smartwatches want daardoor kon ik toch betalen. 0,35 cent om wel te verstaan.. Terug naar de Finca en poging 2 MET portemonnee. Jurk gekocht, check, en het was inmiddels 14 uur dus heb ik een leuk tentje uitgezocht waar ik lekker heb geluncht (en ontbeten want nog steeds niks gegeten hihi). Daarna besloot ik de westkust eens te verkennen, en ben ik naar San Antoni de Portmani gereden, de plek waar alle dronken Engelsen en het feestgedruis is. Lekker over de boulevard gelopen in het zonnetje, want verder was er geen klap te beleven. Door het paasweekend en doordat het nog begin april is merk je echt dat veel nog dicht is, wordt verbouwd of gewoonweg niet druk. Helemaal oke, eind april nog maar een keertje kijken voor een leuk feestje wellicht.

Daarna door de brgen en fruitboomgarden gereden en opnieuw, zo mooi. De natuur in het Noorden is echt prachtig. Met een omweg, kleine weggetjes mezelf uitgedaagd met mn autootje. Af en toe terugschakelen maar het ging prima, terwijl ik dat altijd heel spannend vond, maar ging echt feilloos. Trots! Daarna lekker mijn restjes boodschappen opgemaakt thuis en een avondje thuis met een boek, even rustig aan, het is tenslotte ook gewoon vakantie. Grappig, ik begin de finca thuis te noemen. Zegt genoeg over hoe welkom ik me hier voel. Uitgeput in slaap gevallen, morgen weer een nieuwe dag vol avontuur! Ik ga Es Vedra opzoeken denk ik, daarover later meer.

Ciao!

1. Edith:
    8 april 2023
    Wat een enthousiast verhaal met veel leuke uitstapjes en uitdagingen. Het voelt goed jouw verslag te lezen. Heerlijke vibe 🥰🥰🥰
  2. Helen:
    10 april 2023
    Heerlijk Kim, de oude stad Ibiza vond ik prachtig, juist die leuke kleine straatjes, en ja kiko is en blijft leuk!

En leuk heh die hippie markten, en ja het noorden daar heb ik gezeten maar vraag me niet naar namen ben ik zooo slecht in. Veel plezier verder! Xxx
  3. Wilma Lubbe:
    12 april 2023
    Mooie en leuke verhalen Kim , het voelt of we er een beetje bij zijn !
    het plaatsje Santa Eularia zijn wij vaak geweest .
    Veel plezier en lekker genieten .X
  4. Helen:
    12 april 2023
    Lieve Kim. Wat een feest om zo een beetje mee te kunnen genieten van jouw avontuur.
    Ik kijk uit naar de volgende blogs