En toen kwam Eefie 💜

26 april 2023 - Sant Joan de Labritja, Spanje

Vrijdag had ik dus de tarot lezing, de vrouw die dit deed kwam naar de finca toe en heeft een reading gedaan. Wat er in grote lijnen uit kwam is dat komend jaar een belangrijk jaar lijkt te worden op zakelijk vlak, alsook qua relatie. Dus dat is leuk, misschien ontmoet ik mijn droomman! Ook zei ze dat ik wat dingen moet loslaten, waarvan ik ook al dacht dat dat zo was. Ik ga daar in deze blog niet te veel over loslaten maar weet zelf wel welke processen dat zijn. Het was in ieder geval een leuke ervaring, ik had het nog nooit gedaan. Trek wel elke dag zelf een kaartje, ter inspiratie voor de dag, maar dit was toch anders. Vooral heel bevestigend in wat je stiekem zelf ook al wel weet. Ze noemde ook dat met kinderen werken misschien wel wat voor mij was, iets om over na te denken.

Na de lezing moest ik echt even tot mezelf komen, het was veel informatie om over na te denken, dus besloot ik om naar een strandje te gaan. Cala Saladeta. Je moest over een weggetje rijden die slinger de slinger was, met nauwelijk parkeerplek maar ik had geluk, er was een plekje. Daarna loop je naar Cala Salade, dat ligt er naast. Er was al tegen me gezegd dat je over de rotsen moest klimmen om er te komen, dus ging ik richting de rotspartij. En hier kwam ik al snel tot de conclusie dat het best wel heel glad was en heel steil en hoog om te klimmen en klauteren. Halverwege besloot ik dat ik te gevaarlijk vond, maar tegelijk dacht ik wel hoe kan het dat al die mensen daar wel zijn gekomen... en hoe kan het dat daar ook echt oudere mensen tussen lopen. Ik ben even op de rotspartij gaan zitten en heb enorm genoten van het uitzicht. En besloot toen terug te gaan, en toen viel mijn oog dus op een heel groot bord waar gewoon op stond aangegeven dat links de 'moeilijke weg' was en rechts 'de veilige en simpele', oh! Aha! Dus toen via rechts, wat inderdaad heel makkelijk was, gelopen en toen kwam ik op het strandje. Daar even zitten chillen, was echt heel fijn. Op een gegeven moment was mijn water op en voelde ik dat ik moe was en dat het tijd was om naar huis te gaan dus terug over de rotsen en op de kronkelweggetjes. Echt een prachtige plek. Thuis aangekomen ben ik nog even in het zonnetje gaan zitten, en heb ik me daarna omgekleed om op de hoek bij een restaurantje te gaan eten. En oh, dat was echt heeerlijk. Een glas wijn en een stukje vlees, loved it. En grappig dat ik een keer lopend op pad kon. Toen ik weer thuis kwam, waren ze ook verbaasd, Angelique was er van uit gegaan dat ik sliep en fluisterde de hele tijd. Haha, heel grappig. Toen nog even fijn met Marre gebeld en daarna met een theetje op bed.

Die nacht heb ik heel slecht geslapen, heb zelfs om 4 uur 's nachts nog even op het balkon gezeten. Geen idee waarom, maar ik was onrustig.

De volgende ochtend deed ik daarom even rustig aan en ben ik daarna naar San Jordi gegaan, waar een rommelmarkt was. Angelique zei dat het de leukste markt van het eiland was, dus was benieuwd. Ik vond het toch niet helemaal mijn markt. Het was heel leuk om te zien hoeveel locals daar liepen, maar qua tentjes en aanbod viel het tegen. Het was vooral tweedehands kleding, weinig andere dingen. Dus ik heb 2 rondjes gelopen en vond het toen wel weer prima.

Daarna ben ik nog even rond gaan rijden, want rondrijden op het eiland is gewoon heel erg leuk. Na een tijdje terug gegaan naar de finca, waar niemand was want de schoondochter van Angelique was jarig dus ze waren naar een feestje. Rijk alleen dus! Ik heb lekker een muziekje opgezet en heb mijn kamer en badkamer schoongemaakt, opgeruimd en al wat ingepakt want..... zondag kwam Eefie!!!! Dus ff lekker gechilld en daarna ben ik naar Siesta gereden wantttt ik had met Rianne afgesproken. Hier kwam ik er achter dat het appartement wat zij huurt pal naast het appartementcomplex zit wat mijn tweede keus was. Nouuu, hoe toevallig, als ik dat had gekozen hadden we dus buren geweest. Toen bleken we onze nagels ook nog in dezelfde kleur te hebben gedaan, nou toeval bestaat niet toch?!  Mega gezellige middag gehad, over de boulevard gewandeld, sangria gedronken, en lekker een pokebowl gegeten. En voor het eerst op een super burgelijke tijd, denk dat we half 7 klaar waren met eten. Toen terug gegaan naar de finca, waar ik een beetje rustig aan heb gedaan. Angelique was inmiddels weer terug van het feest, maar toen viel ineens alle stroom uit, dus toen was er even paniek bij Angelique, maar na een klein uurtje sprong het opeens weer aan, geeeen idee hoe het kwam. Ik ben die avond redelijk op tijd naar bed gegaan, had geen zin om lang op te blijven en wilde fit zijn voor als eefie kwam!!!!

De volgende dag stond ik echt dansend en zingend op, wetende dat eef in het vliegtuig zat. Ik voelde me zoooo blij omdat ze kwam. Ik had me vroeg gedoucht en ready gemaakt en stapte rond 9.15 in de auto om haar op te halen want ze was geland! En jeeej wat was het fijn haar te zien. We zijn doorgereden naar Santa Eularia, waar we bij een koffiezaakje een ontbijtje hebben gescoord en lekker hebben zitten kletsen in het zonnetje. Daarna terug naar de finca, zodat Eef zich even kon omkleden in een zomerse outfit want het was me toch mooi weer! Zeker de laatste week hebben we echt 23 graden gehad gemiddeld dus een trui en lange broek waren echt niet nodig (he eef ;)). Toen kregen we gelijk een borrel plankje (dat het pas half 12 was vergeten we maar even haha) en hebben we even genoten van de zon bij het zwembad. Daarna besloten we dat het zo lekker was dat we naar een strandje wilden. Omgekleed en wel stapte we in de auto en heb ik haar de kronkelwegen door de bergen in het Noorden laten zien en plofte we op het strand bij Cala de San Vincente. Geen mega mooi strand maar wel lekker om even te chillen. Na ongeveer een uurtje terras op gelopen en lekker geluncht, met enige tijdsdruk waaaant ik wilde Eef heel graag meenemen naar Las Dalias. Om haar de hippiemarkt te laten zien en om lekker dansjes te kunnen doen. Dus stapte we rond 15 uur in de auto om ons om te kleden en vertrokken we daarna naar Las Dalias. Hier hebben we een heel gezellige middag/avond gehad, waar we ieeets te veel drankjes hadden genuttigd en Eef haar ogen uit keek omdat ze de mensen er toch wel bijzonder gekleed uit vond zien. Om 20 uur lagen we er echter af haha, dus toen toch maar terug gegaan naar de finca. Eef was tenslotte al op sinds 4, dus ja logisch wel dat het mooi geweest was.

Daarna wel nog een spelletje gespeeld en gekletst, maar rond 11 uur lag Eef er echt af en ging ze naar bed. Ik heb toen nog wat drankjes gedaan met Joram, maar op een gegeven moment was het voor mij ook echt tijd om naar bed te gaan.

De volgende dag begonnen Eef en ik de dag met een hike, een nogal.. steile hike. Wel vet leuk, gezellig gekletst, en helemaal bezweet aangekomen bij de top. Ongeveer 2 uur aan het wandelen geweest denk ik. Bij terugkomst op de finca konden we er alleen niet in, de poort was met geen mogelijkheid open te krijgen. Eef klom er gewoon overheen, maar ik durfde dat dus niet. Uiteindelijk had ik een geniale ingeving en besefte ik me dat de poort, die al 2 weken kapot was, misschien gerepareerd was en met de sleutel open moest. En tadaaaaa de poort opende zich. Daarna besloten we om te gaan lunchen bij Aubergine. Een tentje waar ik iedereen over had gehoord, en een echte aanrader bleek. En wij hebben hier zooo lekker gegeten. Aubergine carpaccio, lamsvlees in aubergine, ja alles met aubergine eigenlijk haha, maar het was een super mooie tuin, met echt zo'n idyllisch relaxed sfeertje. Heerlijk gegeten. Daarna besloten we door te rijden naar Ibiza stad, toch wel een must see als je op Ibiza bent. Alleen... ik had al anderhalve dag ofzo dat ik niet heel best ging op mijn buik. Beetje verstopt 💩 dus voelde me niet helemaal chill en dus gingen we terug naar de finca, waar we even hebben gechilld. Daarna zijn we namelijk naar Es Vedra gereden, en hebben we daar paella gegeten met zicht op de zonsondergang. Eindelijk paellllaaaaa! Ik kon het telkens niet bestellen omdat ze het voor minimaal 2 personen serveren, dus ik was helemaal blij dat ik het met eef kon eten. Rond 22 uur reden we maar weer eens naar huis, in het pikkedonker.

Dinsdag hadden wij een herkansing van Ibiza stad, we gingen hier redelijk op tijd naar toe, hebben door Dalt Villa gewandeld (oude gedeelte van de stad met van die schattige authentieke straatjes) en lekker een smoothie gedronken (kon nog steeds niet naar de wc dus eh vezels?). Daarna nog even geshopt en toen gingen wij naar het volgende lunchrestaurant op aanraden: La Paloma. Hier had ik echt een megaaaa lekkere salade. En ook weer een onwijs leuk sfeertje. Lekker een wijntje er bij, was echt een fijne plek.

We hadden met Joram afgesproken om die avond te gaan BBQ'en dus gingen we terug naar de finca, omdat we dachten dat we wellicht ergens mee konden helpen, het was half 4 smiddags ofzo. Nog even snel langs de supermarkt voor een despo'tje en lekker in het zonnetje een boek zitten lezen want de BBQ begon pas veeeel later. Philippe, de tuinman/vriend van Angelique at ook mee. Hij is Braziliaans en dat helpt zo in het Spaans leren, omdat ik daardoor veel spaans hoor om me heen. Onwijs aardige man, met mooie verhalen en avonturen. De BBQ was weer onwijs lekker (dank aan Joram, nogmaals ben je op Ibiza, ga daar BBQ'en) en daarna hebben we met zn vieren nog drankjes gedaan bij de camper van Joram, met Eef en Philippe. Dit was heel gezellig, we hebben hier ook Hierbas gedronken, wat een lokale likeur is (of heb ik hier al over verteld). Lagen er wel redelijk vroeg af, dus gingen rond 23.30 uur slapen.

Woensdag, Eef haar laatste dag al weer, jeeetje wat gaat deze week hard zeg... Echt bizar, ik sta enorm veel stil bij hoe de tijd om vliegt en hoe ik er echt tegenop zie om terug te gaan naar NL. Maar dat mocht de pret niet drukken, dus gingen eef en ik weer lekker op pad richting een hippiemarkt. Ik vind deze markt (punta arabi bij Es Canar) het leukste. Maar holy moly wat een verschil met 3 weken terug, zoveel mensen, zoveel drukte. En dan is het nog niet eens hoogseizoen. Gezellig rondgelopen, wat dingetjes gekocht hier en daar en toen neergeploft voor een drankje. Wat een leven he, ik heb het idee dat het enige wat ik opschrijf 'chillen, drankjes, terras en eten' is haha. Anyways, ik was net iemand aan het appen die ik graag nog wilde zien voor mijn vertrek, en ik hoor opeens 'Hallo Kimberley', staat ze voor me! Nouuu echt super grappig. Dus even geknuffeld en bijgekletst en toen moesten we weer door want ik had om half 1 een 'womb healing' op de planning. Dit was me aangeraden door Angelique, en betekent letterlijk 'baarmoeder heling'. Nou door alles wat er afgelopen jaar is gebeurd (if you know, you know) leek me dit wel een bijzondere ervaring. En dat was het ook. Ik werd gemasseerd in mijn buik, lag op bed met ontspannende muziek en werd door waar we het over hadden een paar keer behoorlijk emotioneel. Er kwam best veel los qua verwerking. Dus het was een heel bijzondere ervaring. Ook echt dingen mogen leren die ik mee neem naar huis.

Daarna hebben Eef en ik nog in speeeedy gonzalez tempo 2 dingen gedaan waar we zin in hadden. Appeltaart eten bij Can Curune (een hele leuke lunchspot) en echt die appeltaart is de beste die je ooit zal eten, en sangria drinken in gertrudis. Dat tweede ging alleen niet helemaal soepel, ze waren onze bestelling vergeten en zaten al met een tijdklok vanwege eef haar vlucht, dus dat was klok klok klok, achterover. Nou ik kan je vertellen,  een sangria wegtikken in rap tempo? Dan is die sangria niet zo lekker meer. Anyways, we hebben wel gelachen. Daarna was het tijd om Eef weg te brengen en hoewel ik het jammer vond dat ze weg ging, wist ik ook dat ik haar snel weer zou zien en dus was het oke! Er stond die avond namelijk ook al weer wat leuks op de planning, maar dat vertel ik in mijn laatste blog waarin ik ook terug kijk op dit avontuur!!