Ik word langzaam bruin!!

16 april 2023 - Sant Joan de Labritja, Spanje

Alweer de 2e dinsdag, het besef komt langzaam dat de tijd verstrijkt. En ondanks dat ik nog alle tijd heb, doet de gedachte aan naar huis gaan mij geen plezier. Anyways, dat is iets voor later. Vandaag liep ik tegen een probleem aan... ik had voor het weekend weg mijn autosleutel ZO goed opgeborgen dat ik geeeeen idee meer had waar die was. Ik heb alllleees overhoop gehaald, maar nergens, nergens was ie te vinden.... uiteindelijk wel gevonden, je gelooft het niet maar in mijn TAMPONtasje... of all places.. maar wat een paniek... gelukkig gevonden en kon ik weer in mijn geliefde autootje stappen, ik ging namelijk naar mijn stiefzusje en haar vriend, die waren gisteren aangekomen en verblijven ook een weekje op het eiland. Zij zaten aan de westkust, 30 minuutjes rijden. Wel leuk om ze dan natuurlijk even te zien, dus eind van de middag stapte ik de auto in en heb ik lekker geborreld bij hun finca. Was enorm gezellig en de finca is daar ook prachtig. Leuk om gezien te hebben. Dit was de eerste keer dat ik in het pikke donker terug moest rijden, wat ik wel even spannend vond. Aan straat verlichting doen ze niet, dus met groot licht rijden is hier heel normaal. Ik moest een enkele keer uitwijken voor een kat, maar verder was het eigenlijk heel rustig en was het prima te doen.

Woensdag was het 25 graden dus heb ik eigenlijk de hele dag aan het zwembad gelegen. Het was heerlijk, af en toe een duik, lekker gekletst met een vriendin van Angelique en een boekje gelezen. Nadat ik de hele dag in de zon had gezeten moest ik er echt uit. Ben lekker uitgebreid gaan douchen want er was niemand dus had voor het eerst het rijk alleen. 'S avonds ging ik nog even op pad en ben ik uiteten gegaan bij een heel leuk taco tentje in santa eularia. Ook nog even winkeltjes kijken en toen snel weer terug wandelen naar de auto. Ik zet hem altijd bij de supermarkt maar die gaat om half 10 dicht, dus dan moet ik wel op tijd de auto weg halen. Toen ik thuis kwam zaten een gast, Angelique en Joram lekker nog te borrelen, dus ik sloot uiteraard aan. Had in Santa Eularia een aperol spritz gedronken en die sloeg aardig in, dus ik deed het wel even rustig aan. Op een gegeven moment taaide iedereen af, en om half 2 was het voor mij ook hoog tijd om te gaan slapen. Eigenlijk veel te laat, want ik moest vroeg op de volgende ochtend, maar ja je leeft maar 1 keer en het was gezellig.

De volgende ochtend was ik dus wel super brak, maar ik moest om 10 voor 9 van huis, waaaant ik ging een eendaagse retreat doen! Super leuk, ik was heel benieuwd. Het was een clubje van 10. We begonnen op het strand waar we onze intentie uitspraken, ik noemde ontspanning en verbinding.  2 meiden noemde ook verbinding, daar kom ik later op terug. Daarna begonnen we aan een hike, die was ontzettend leuk en goed te doen. Het was een stiltewandeling, waarbij het idee was dat je echt bewust werd van je omgeving en de gedachten die je had. Dit was best interessant, je merkt dan toch continu de neiging om met elkaar te willen praten.  En daarnaast de non verbale communicatie als je elkaar helpt en omhoog trekt. Aan het einde van de klim, stond een toren. Wat beschouwd wordt als piratentoren, vroeger was dit een uitkijktoren om te voorkomen dat piraten het eiland leeg roofde. Ze hebben er nog ongeveer 7 op het eiland en dit is de enige die je kunt beklimmen. Nou toen werd ik een partij geconfronteerd met angst. Er was een heel smal trappetje, scheef en zonder leuning. Als je mis stapte viel je naar beneden, zo'n 2 meter. Ik vond het doodeng maar heb wel het wel gedaan, omdat het maar 5 treden was voor je je weer kon vasthouden. En ik ben daar zo trots op. De terugweg blokkeerde mijn lijf wel, toen heeft een meisje me geholpen. Bovenop de toren hebben we gemediteerd en daarna begon de afdaling weer. Na de hike stapten we in de auto en reden we naar het huis van Lauri (degene die het retreat organiseerde) waar we het retreat vervolgde. Hier hebben we verschillende meditaties en yoga sessies gedaan, ik voelde mij daarna zo kalm. Toen gezellig geluncht en toen voelde ik dus een enorme klik en connectie met de meiden die ook verbinding hadden gezegd tijdens het rondje intenties. Met een van die meiden, Yadzia, sprak ik af om savonds bij het strand lekker naar de sunset te kijken en een hapje te eten. Maar ik was ook nog harstikke brak dus heb voor het eerst lekker een middag een filmpje gekeken en even op bed gelegen. Maar dat mocht de pret niet drukken dus savonds lekker met een windje door ons haren in een super leuke beach tent voor een belachelijk hoge prijs water en inktvis gegeten, maar ach he, je leeft maar 1 keer. Daarna nog een kaartje getrokken en naar de zee gekeken, en nog naar een ander strandje gelopen waar we voor wat fatsoenlijkere prijs nog wat te eten hebben gescoord. Het was ontzettend gezellig, we konden allebei direct heel open zijn en het voelde vertrouwd. Dus besloten we de volgende dag weer lekker samen op pad te gaan, dit keer met Rianne er bij.

De volgende dag ging ik 's ochtends eerst weer een keer hiken. Ik had een lekker rustige start op de finca waarna ik besloot om naar de vuurtoren van Portinatx te gaan. Dat was een half uurtje rijden door de bergen heen, prachtig dat uitzicht, echt bizar mooi. En toen ik daar aan kwam dacht ik kut... want ik moest super nodig plassen maar je parkeert midden in de natuur. Nou, toen dacht ik joe go with the flow en ben ik gewoon in de bosjes gegaan. Wat een opluchting en ik voelde me best stoer haha. Daarna kon ik relaxed aan mijn hike beginnen. Bij de vuurtoren had ik, opnieuw (het begint te vervelen voor jullie denk) een prachtig uitzicht. Die kliffen met dat blauwe water. Maaaagisch. De terugweg dacht ik, ik neem een andere route, eentje die een beetje verborgen is. Nou dat was dus geen goed idee want dit liep nergens op uit, en mijn bereik viel weg dus ik had geen idee waar ik naar toe moest. Teruggelopen tot het punt waar ik wel bereik had en toen via een zijweggetje wel weer op de goede route gekomen, maar ik was toch zeker een half uur verdwaald. Oeps. Daarna weer in de auto gestapt op weg naar de meiden, vandaag sloot Rianne dus aan en hadden we afgesproken in Cala Nova, in een beach club. En toen ik daar aan kwam dacht ik Hey!!! Dit herken ik. Hier was ik in oktober dus ook geweest met Wendy! We ploften op terras, ik bestelde een lekkere salade en we hebben daar uren zitten kletsen. Was weer mega gezellig. Daarna reed ik met Yadzia mee naar haar accomodatie, want ik moest tanken en wist inmiddels (insider info via Angelique) een goedkoop tankstation. En mijn tank was leeg leeg dus ik moest echt (eerste keer overigens dus hij rijdt super zuinig). Ik aangekomen bij dat tankstation, alles in het spaans.. begreep er niks van. Gelukkig was iedereen super behulpzaam en werd ik geholpen waardoor ik het wél begreep. Tank vol, op weg naar het hotel van Yadzia. Zij verbleef in Playa d'Bossa. Dit is echt de hotspot voor feestjes en massatoerisme. Ik liep daar en dacht ook meteen, dit is niet mijn scene. Maar wel leuk om een keer gezien te hebben en Yadzia liet mij ook de bekende clubs HI en Ushuaia zien. Ja, daar moet je dus eigenlijk wel een keer geweest zijn. Entree is minimaal 75 euro, per drankje betaal je geloof ik ook 25, dus echt een massaal groot feest. Maar de clubs zijn nog niet open, dus dat zal nog even op zich laten wachten. Gezellig nog wat gegeten met Yadzia en toen was het batterijtje op, dus ging ik terug naar de finca waar ik lekker The Bachelorette heb gekeken.

De volgende dag besloot ik om 2 plaatsjes te bezoeken waarvan mijn reisgidsje zei dat het een must visit was. Nou, dat vond ik eigenlijk wel meevallen  maaaar het is wel leuk om gezien te hebben. Een kerkje, een schattig straatje en een koffietje op terras verder vond ik het wel welletjes en ging ik even terug naar de finca.

Ik heb dus een enorm droge huid hier, de zon is suuuuper fel en je hebt nog meer water nodig om goed gehydrateerd te blijven. De binnenkant van mijn benen waren daardoor net schuurpapier dus met pijn in mijn hart moest ik een lange broek aan. Oh ja, wondermiddeltje tegen huidproblemen groeit hier gewoon in de tuin. Aloe Vera. De plant afgeknipt en open gebroken en de gel die er in zit over mijn huid gesmeerd, dit gaf zoveel verlichting. Echt grappig, gewoon uit eigen tuin!!

Smiddags had ik weer met Rianne en Yadzia afgesproken, in Ibiza stad. Lekker spirituele winkeltjes af struinen en terrassen stond op de planning. Ik had opnieuw een kaartendeck meegenomen en we hebben een onwijs gezellige middag en avond gehad. Yadzia wilde ook graag een tattoo laten zetten, maar dit is uiteindelijk niet gelukt voor de prijs die zij in haar hoofd had. Zij vloog de dag er na naar huis, dus had ze haar auto al ingeleverd, dus ik heb haar even thuis gebracht en afscheid genomen. 'S avonds heb ik me voor het eerst een beetje verveeld, maar dat is ook logisch omdat ik me steeds meer thuis voel. Er zijn ook nog wat andere gasten aangekomen dus het is ook mega gezellig in de finca. Vriendinnen van Angelique, een stel en ouders met kind en kleinkind, heel leuk.

Vandaag (zondag) hebben we een gezellige BBQ op de planning staan, met mega veel mensen. Het plan is om daarna met zn allen naar Las Dallias te gaan. Ik ben onwijs benieuwd. Volgens mij hoor ik de mensen binnen druppelen, dus ik ga me gezellig mengen. Meer hierover volgt dus in de volgende blog.

Ciaooooo!