Levenslessen, veel chillen en shop till you drop

21 april 2023 - Sant Joan de Labritja, Spanje

Zondag: zoals ik al zei in de vorige blog organiseerde Angelique en Joram een BBQ, met een grote groep mensen waarmee we daarna naar Las Dallias zouden gaan. Las Dallias is een hipiemarkt maar er is ook een hoop gezelligheid en muziek eind van de middag. De BBQ was heerlijk, en rond half 5 vertrokken we naar Las Dallias. Ik reed met de broer van Joram mee, die echt een mega leuke gele truck heeft. De hele avond was er muziek, heb ik gezellig gedanst en gekletst en mojitos gedronken. En, ik kwam iemand tegen die ik al eerder had leren kennen, dus dat was enorm leuk!!! Het feestje ging door tot half 10 en toen gingen we op huis aan. Daar nog wat drankjes gedaan en toen lekker naar bed.

De volgende dag was een echte zwembad hangdag, ik heb eigenlijk vrij weinig gedaan behalve kletsen met Tessa en Swen, andere gasten in de b&b. Lekker zitten chillen en nog wat restjes op geBBQ't. Joram kan namelijk ontzettend goed koken/BBQ'en dus mochten jullie ooit op Ibiza zijn en in voor een BBQ, dan moet je hier zijn haha. Ik ging 's avonds op tijd naar bed, want de volgende ochtend wilde ik vroeg uit de veren voor zonsopgang. Ik was alleen alsnog te laat opgestaan, waardoor ik de zonsopgang al zag tijdens het rijden, en vervolgens ben ik ook nog naar een baaitje gereden waar je hem helemaal niet kon zien. Maaaar het was per ongeluk wel een baaitje waar ik in oktober ook ben geweest. Dus heb wel lekker, in mijn eentje op een rots naar het water zitten kijken. Heeerlijk wakker worden zo. Ik wil nog wel een keer een poging doen voor een zonsopgang voor ik weg ga! Daarna ben ik een beetje rond gaan rijden en heb ik wat baaitjes opgezocht, nog even bij het zwembad gechilld, en ben ik savonds naar de andere kant van het eiland gereden voor een zonsondergang. Dit is overigens de eerste dag dat ik me eenzaam heb gevoeld. Pas na 3 weken dus dat vind ik veelzeggend. Maar das ook oke, ik Nederland voel ik dat ook weleens.

Woensdag besloot ik weer naar de Hippiemarkt in Es Canar te gaan, waar ik 2 weken geleden ook ben geweest. Dit keer ook met het doel om iets te kopen en dat is gelukt. Er lag een kettinkje met een maansteen en het sacrala chakra teken (de watte?!) en ik dacht gelijk die is voor mij. Sacraal is je onderbuik gevoel en mijn onderbuikgevoel is heel sterk, en de maansteen staat voor vrouwelijke energie en nieuw begin dus prachtig. Zeg maar de 'ik voel het aan mijn water of dit goed is voor mij'. Verder heb ik een schilderijtje gekocht, ook heel liefjes en mooi. Daarna lekker wezen lunchem bij Can Curune, en doorgereden naar Ibiza stad. Hier ben ik eerst de Zara ingedoken, terwijl ik die in NL eigenlijk altijd over sla, maar wat een leuke winkel!!!! Ik heb enorm veel geshopt, enorm leuk. Maar dat was niet de reden dat ik naar Ibiza stad reed... ik ga namelijk een tatoeage laten zetten en wilde hiervoor een afspraak maken. Ja ja, gaat ze weer, dit keer op mijn voet. Het idee ontstond door iets wat Joram tegen me zei, paso a paso. Hij spreekt namelijk vloeiend spaans. Het betekent  'stap voor stap' en ik krijg het niet meer uit mijn hoofd dus als herinnering aan deze geweldige maand en als reminder aan mezelf dat ik stap voor stap mag leren, ga ik dat op de enerlaatste dag laten zetten. Soooo excited!! Afspraak staat, whoooohoo. Toen nog even naar een nagelsalon gelopen en daar ook een afspraak gemaakt om mijn nagels te laten doen, want die waren er wel aan toe. Daarna was ik wel bekaf, heb ik eigenlijk altijd na een shopdag. Dus de rest van de avond lekker op de finca gebleven en gezellig zitten kletsen met Angelique.

De volgende dag heb ik sochtends rustig aan gedaan, een beetje bij het zwembad gehangen en stapte ik daarna in de auto om naar mijn nagelafspraak te gaan. Dit was een interessante afspraak. Laat ik voorop stellen dat mijn nagels prachtig zijn gedaan. Maar het was best gek dat je je bijna niet verstaanbaar kan maken. En toen opeens begon ze heel hard te huilen, ik weet echt niet waarom, maar dat was best ongemakkelijk omdat ik totaal niet kon verstaan wat er gebeurde. En haar ook niet kon troosten want dat begreep ze niet. Anyways, ik ben wel blij met mn nagels. Daarna ben ik doorgereden naar een strandje helemaal in het zuiden. Moest allemaal kleine weggetjes door, tot ik bij een bord kwam waar ik niet verder mocht, alleen te voet. Eerst besloot ik dat te doen maar toen ik zag waar het pad naar toe leidde en hoever ik dan ook weer omhoog zou moeten de terugweg dacht ik nou ik vind het mooi geweest en ben ik teruggelopen. Ik had geen water bij me, geen wandelschoenen aan dus ik was niet voorbereid op zo'n tocht. Toen nog lekker 40 minuten teruggereden naar de finca, met een muziekje op. Ik vind het echt mega leuk om hier te rijden. 'S avonds ben ik nog even naar Santa Gertrudis gegaan en heb ik een heerlijke lasange gegeten. Ik merk wel dat mijn eetlust echt zoveel minder is geworden, ik zit super snel vol en mijn lijf vraagt bijna niet om eten. Ben benieuwd of dat zn vruchten afwerpt op de weegschaal, we'll see.

Vandaag, vrijdag, heb ik een tarotlezing op de planning. Ik ben echt onwijs benieuwd wat daar uit komt. Verder voel ik me vandaag niet zo lekker, veel last van mijn buik. Dus ik doe even rustig aan en dan ga ik vanmiddag wel weer op pad.

Deze week merk ik wel dat ik mezelf tegenkom, ik voel me af en toe minder vrolijk. Ligt niet aan Ibiza, maar aan dingen die ik leer over mezelf en over anderen. Maar dat is goed om doorheen te gaan, een reis alleen is ook een les over jezelf. I'll be fine, paso a paso 😉

Por ahora, ciao!

1. Helen:
    22 april 2023
    Lief Kimmetje,

Via anderen die een spiegel zijn, leer je de mooiste dingen over jezelf. Juist door die spiegels weet je waar je van houdt en waar je een hekel aan hebt. Als je je irriteert aan iemand, leer je iets over jezelf, als je geraakt wordt, en juist als je alleen bent, want dan kun je niet zo snel vluchten voor je gevoelens. EN oh, als je het hebt over die hippie markten, dan wil ik terug, vond ik zooo leuk en gezellig. En mooi een kettinkje met een maansteen.....en gaaf dat je een afspraak hebt voor een tatoeage. Benieuwd hoe je tarotlezing is....Geniet nog van al het moois dat Ibiza te bieden heeft, en ook van het weer, het is hier nog koud, helaas. Dikke kus, liefs, mama