Midden en Noord-Thailand! Wat gaat de tijd snel...

24 mei 2017 - Phuket, Thailand

Hoi allemaal!

Dit wordt denk ik een hele lange blog, want heb heel veel meegemaakt en dus ook veel te vertellen. Heel veel leuke dingen en een klein beetje minder leuke dingen..

Allereerst, de bus naar Bangkok, toen ontmoette ik een Duits meisje waar ik het goed mee kon vinden, dus daarmee heb ik een paar daagjes in Bangkok gelopen en gezellig drankjes mee gedaan. De eerste dag in Bangkok, besloten we alles lopend te doen, haha en wat een grap, want Bangkok is enorm, dus we hebben zeker 10 kilometer gelopen, misschien nog wel meer. En het was heeeet, dus we liepen in korte broek en ja dan mag je de tempels helaas niet in, dus we zijn naar Chinatown gegaan. Altijd leuk om te zien, maar wel heel erg hetzelfde als alle andere chinatowns.

'S avonds naar Khoa San Road gegaan, dit is dé gezelligste straat van Bangkok ! Veel barretjes, restaurants, kraampjes en... Tattoo shops. Nou nee het is niet wat jullie nu denken, ik heb nog geen tattoo, maar mocht wel weer iemands handje vasthouden hihi, voor de 2e keer, dit keer bij het Duitse meisje, ze liet een piercing zetten. Wanneer ben ik nou aan de beurt? Hopelijk mijn volgende keer Bangkok, want ik vlieg terug naar Nederland vanaf Bangkok, dus kom er nog een keer.

De volgende dag ging ik alleen op pad, omdat ik de tempels heel graag wilde zien en Frieda (Duitse meisje) daar niet zo'n behoefte aan had. Ik, lange broek aan dit keer, weer een heel stuk gelopen en toen de tempels bekeken, wauw deze waren prachtig. Heel veel goud en zilver en mooie beelden etc, maar het mooiste beeld was toch wel de mega grote liggende Buddha. Die was volledig van goud en echt 15 meter lang, misschien nog wel meer. Echt prachtig. Hier ook geleerd dat je als je een tempel die nog gebruikt wordt wilt betreden, je je schoenen uit moet doen en niet met je voeten mag wijzen naar de Buddha, uit respect. Dus ik netjes mijn schoentjes uit, hopend dat ze niet gestolen werden, ja en das dus leuk, want het was 38 graden, ga jij dan maar is op tegels staan, gloeeeeeiend heet, dus iedereen huppelde snel naar de ingang. Het was wel echt heel leuk. 'S middags voelde ik me niet zo lekker, dus ben ik lekker terug gegaan naar het hostel en besloot ik rustig aan te doen. Ik denk dat ik door al dat lopen, te weinig vocht in mijn lichaam had, dat gaat hier echt sneller dan je denkt. 3 liter water per dag, red ik met gemak.

De dag er na was Frieda weer vertrokken, dus was ik weer op mezelf aangewezen. Ik heb een boottochten gemaakt en een tuk tuk ritje, lekker relaxed wat van de stad gezien. Ik was al gewaarschuwd voor scams wat betreft de tuk tuk, en hier was niks van gelogen, ik werd tijdens het tukt tuk ritje naar 2 hele mooie plekken gereden, maar ook naar een informatie bureau voor toeristen... Waar ik helemaal niks aan had, want wilde niks boeken of informatie krijgen, ja dat had ik ook niet meer nodig, had al een hele hoop gezien. En daarna werd het nog mooier, bracht tie me naar een super dure kledingzaak, waar ik pakken kon kopen, ja wat had ik daar nou weer aan... Dus ik was wel een beetje geïrriteerd, maar ach voor 50 cent klaag ik ook niet.

En toen vond ik het wel weer tijd voor een nieuwe plek, dus savonds heb ik de nachttrein naar Chiang Mai genomen, ooooh wat een ervaring, een super moderne trein en stoeltjes worden omgeklapt tot bedden, dus kon gewoon lekker slapen, en ja dan is een reis van 14 uur niet zo erg, die is zo om!! Wel ben ik mijn geliefde nekkussentje kwijt geraakt, maar goed ik zou geen backpacker zijn als ik niet iets kwijt raak deze reis. Dus, na een hele chille reis, kwam ik om 7 uur sochtends aan in Chiang Mai, jawel..... In de stromende regen.... En dat bleef helaas de heeeeele dag. Wel lekker koel, 26 graden haha. (Ik kwam uit 38 dus was echt lekker). Ik hoorde van iedereen dat het lekker weer was in NL, en ik dacht echt ach ja, een dagje omgedraaid is niet zo erg, maar dit moet geen 4 dagen duren.

Hier ontmoette ik Marre en Petra,  twee hele leuke Nederlandse meiden. Hier kon ik het goed mee vinden, dus heb afgelopen week met hen samen gereisd. En we hebben echt zooooo veeeel leuke dingen gedaan. Nou, het bleef dus wel regenen in Chiang mai, dat was wel jammer, dus we hebben alles in de regen gedaan, maar achteraf is dat ook weer niet zo erg. De dag dat we waren aangekomen, allemaal dinsdag, waren we een beetje moe, dus lekker een chill dag, beetje Netflix gekeken, en savonds hebben we een cooking Class gedaan. Meeeega leuk, echt veel leuker dan die in Maleisie. We hebben heerlijke gerechten gemaakt en de gids was echt ontzettend leuk en enthousiast. Het was ook echt veel te veel, maar wel super lekker en ik heb een receptenboeken meegekregen, dus jullie kunnen je alvast aanmelden voor mijn Thaise kookavond :) Leukkkk!

De volgende dag gingen we naar.... De olifanten!!! Hier staat Chiang Mai om bekend, dus dat konden we niet overslaan. Het is wel belangrijk dat je een goed park uitzoekt, want zodra je op de olifanten mag rijden, worden ze heel slecht verzorgd en gedwongen tot dingen waar ze niet voor zijn gemaakt. Hun rug is namelijk heel slecht en doordat mensen er op gaan zitten krijgen ze er heel veel last van. Zielig dus en daar wilde ik niet aan mee doen. Maar ons park was denk ik wel oké, ze waren lief voor de olifanten en ze hadden geen kettingen om hun nek zitten.

In de eerste instantie vond ik het maar eng, het zijn zulke grote dieren en ze blijven wild, dus ik bleef een beetje op afstand. Ze voelde ook heel raar, heel erg als schuurpapier, helemaal niet zacht. Maar na een tijdje wende ik een beetje en durfde ik iets dichterbij. En wat was het eigenlijk een leuke dag. Ik zat, net als de olifanten, helemaal onder de modder en ondat het regende, waren we ook echt zeiknat, maar dat maakte niet veel uit, want de olifanten spoten ook water over ons heen. Al met al een heel leuke dag, maar ook een beetje spannend. We moesten om bij de olifanten te komen ook een heel stuk door de jungle lopen, heel steil en omdat het regende spekglad. Haha en daar stond ik dan met mijn slippertjes. Gelukkig gingen we hand in hand naar beneden en ben ik niet gevallen. De dag werd af gesloten met een heerlijke maaltijd, en het was echt een bijzondere dag. En de dag werd nog leuker want we gingen naar een Ladyboy show 's avonds! Dat was zoooo leuk! Hilarisch. Ladyboys zijn mannen die vrouw willen zijn of echt in de amputatie/transformatie fase zitten. En het is echt bizar hoe sommige ladyboys er uit zien, bij sommige kun je echt niet zien dat het eigenlijk mannen zijn. De show was ook heel leuk, lekker overdreven dansen en zingen, en wij zaten nog op de eerste rij ook :) Heel gezellige avond gehad met het hele hostel, allemaal meiden, iedereen Nederlands, op 1 meisje na. Na de ladyboy show gingen we nog stappen, maar dat was heel raar, we stonden in de club en nog geen 3 minuten later gingen ze sluiten omdat er zogenaamd politie aan kwam.. Nou ja toen gingen we maar gewoon naar het hostel.. Het bleef echter wel regenenin Chiang Mai, en Petra en Marre wilden graag ziplinen maar niet in de regen, dus besloten we de volgende dag eerst naar onze volgende bestemming te gaan en daarna weer terug te keren naar Chiang Mai. Pai lag iets noordelijker, bijna bij de grens. De volgende dag stapten we dus in de mini van en daar gingen we. En wat een weg was dat, slinger de slinger, omhoog, omlaag, was best een heftige rit, mama had waarschijnlijk uitgestapt. Naar gelukkig heb ik geen last van wagenziekte dus voor mij was het geen probleem en waren de drie uurtjes zo voorbij. En oooh wat was Pai leuk. Echt zo'n leuk klein plaatsje met allemaal kraampjes en alleeeen maar backpackers! Dus heel veel gezelligheid, barretjes. Echt een heel leuk plaatsje. Marre, Petra en ik hadden 2 nachten geboekt om hier te blijven maar Marre en ik dachten meteen al, nee nog een extra nacht is wel heel leuk. 'S avonds streetfood gegeten en wat drankjes gedaan en toen gingen we uit, echt super gezellig was het! Naast een paar cocktails wel anderhalve liter water gedronken want door het dansen zweet je al je vocht er uit en ik had geen zin in een kater haha. Voorafgaand aan deze avond begon wel mijn minder leuke 'avontuur'... Ik had een plek in mn oksel zitten die pijn begon te doen, papa en mama gebeld en gevraagd oke wat is dit en die stelde me enigzins gerust dat het een steenpuist was en dat het vanzelf weer over zou gaan, maar ik bleef me onrustig voelen dus besloot ik toch even langs het ziekenhuis te gaan, dat was namelijk nog geen 300 meter verder op. Hier kreeg ik eigenlijk hetzelfde te horen, zij noemde het een abcest. Ik kreeg antibiotica voorgeschreven maar dat vond ik ook weer overdreven dus besloot ze niet gelijk te nemen. Ik had ook een plekje boven mijn oog en daarvan dacht ik dat ik geprikt was door een mug dus daar maakte ik me niet druk om. Anyways, ik was wel gerust gesteld en besloot me er niet te veel van aan te trekken. Nou ja.. dat liep dus even anders.. ik ben op dit moment al 3 keer in het ziekenhuis geweest.. de plek onder mn arm werd erger en erger, groter en ging zoooo veel pijn doen, kon mn arm niet zo goed meer gebruiken want elke beweging deed pijn. Dus toen besloot ik, dit kan niet goed zijn.. en ben ik begonnen met de antibiotica. En toen begon de plek boven mijn oog ook te groeien... Dat even daar gelaten, de volgende dag in Pai, hebben we een scootertje gehuurd en zijn we rond gaan touren voor 2 daagjes! Pai was echt prachtig!! We hebben watervallen gezien, een witte mega Buddha, en toch wel het mooiste: de Pai Canyon. Dit is een soort smal gebergte, en hier werd mijn hoogtevrees wel even op de proef gesteld, oeh wat waren sommige stukjes smal! Maaar voor de mooiste foto ever, ben ik op het randje gaan staan, met trillende benen.. Misschien kom ik dan eindelijk langzaam van mn hoogtevrees af! In your face, hoogtevrees! Een scooter huren was trouwens 2 euro haha echt belachelijk goedkoop! 'S avonds niet zoveel meer gedaan, want 's avonds was de pijn het ergste en kon ik het niet goed negeren.. Lekker rustig aan en in de airco.

De volgende dag gingen we weer terug naar Chiang Mai. Met de minivan, dezelfde weg, hobbel de bobbel, slinger slanger, haha en na 3 uurtjes waren we weer in Chiang Mai. We vonden het hostel zoo leuk en de eigenaar zo ontzettend aardig dat we weer terug gingen naar de zelfde. Er zaten ook veel Nederlanders in dat hostel. Dus dat was makkelijk hihi. Terug in Chiang Mai brak ik emotioneel een beetje, het deed heel erg veel pijn en ondat mijn oog zo dik was kon ik ook niet goed zien, mensen begonnen het ook op te merken en zeiden dat ik er niet goed uit zag en ik voelde me eigenlijk ook niet zo fijn, het deed gewoon echt heel veel pijn. Gelukkig is er internet, kon lekker even met papa en mama bellen. Wel besloot ik toen om de volgende dag terug te gaan naar het ziekenhuis. 'S avonds geprobeerd mn gedachten te verzetten en naar een mega grote zondags markt gegaan, echt heel erg leuk. Heb een paar leuke souvenirtjes gekocht en daarna waren we allemaal eigenlijk bekaf en gingen we naar bed. De volgende dag ging Marre dus ziplinen, maar ik bleef lekker in het hostel want met de antibiotica die ik slikte mocht ik niet in de zon en voelde me natuurlijk ook niet zo fijn dus bleef lekker thuis. En stiekem durfde ik ook niet dus haha dat was ook een reden dat ik niet mee ging. Ik voelde me best wel rot en onder de douche brak de infectie open, op zich niet zo erg had ik gelezen en hadden papa en mama mij verteld en het was gelijk minder pijnlijk! Ik besloot toch even naar de dokter te gaan want dacht misschien hebben ze nog tips of een goede manier om het schoon te houden, dus kon geen kwaad. Ik kwam daar aan en de dokter trok een heel andere conclusie. Hij moest het open snijden zei die want het was een flinke infectie. Ik schrok hier best wel van en baalde op dat moment gelijk dat ik niet even had gewacht tot Marre terug was. Ik moest gaan liggen op een soort bed, de gordijntjes gingen dicht om me heen. Ik was zo moe en verdrietig van die infectie dat ik van de spanning ook meteen begon te huilen, bah wat een stomme dag. Toen kwam de dokter, die overigens heel aardig was, met de uitleg wat tie ging doen en dat het wel een beetje pijn ging doen. Haha een beetje... ik heb mn handen de hele tijd fijn geknepen en de tranen stroomden over mn wangen, want dat deed gewoon echt (sorry voor het taalgebruik) FACKING VEEL PIJN!!!!!! Haha nee ik maak geen grap. Het deed echt heel veel pijn, en dan had tie het nog wel verdoofd. Op dat moment wilde ik niets liever dan gewoon naar huis, maar achteraf ben ik zo blij dat ik ben geweest. De dokter vertelde me dat de antibiotica die ik op dat moment slikte, veel te licht was en niks ging uithalen en gaf me een 2 keer zo zware plus ontstekingsremmers en iets tegen de pijn en zwelling. Nou, dacht ik, lekker pillen slikken de komende week. Ik voelde me toen echt een beetje zielig haha. De plek boven mijn oog had ie ook leeg geknepen en daardoor kon ik mijn oog ook amper open doen, leek wel een piraat. Maar gelukkig trok dat heel snel bij! Gelukkig kwam mijn reddende engel Marre na deze hele gebeurtenis snel naar me toe (ook om te betalen want ik had niet genoeg geld bij me omdat ik niet had verwacht dat het zoveel ging kosten) en al snel voelde ik me wel weer oke. Die dag gewoon rustig aan gedaan en aan het eind van de dag gingen we naar het vliegveld, want we zouden naar Phuket in het zuiden vliegen. Ah oh, als ze me maar door laten, dacht ik met mijn piraten oog, maar dat was geen probleem. Naarmate de dag verliep voelde ik me steeds beter en ik was zo blij want de pijn was eindelijk weg!! 'S avonds op het vliegveld wat gegeten en daarna ingecheckt en naar de gate. En daar gingen we! In 2 uurtjes vlogen we naar een heel ander gedeelte van Thailand! Phuket, zon zee en strand! Of toch niet.. want ik mag nog even de zon niet in ivm de vorige antibiotica. Met die ik nu slik mag het wel, maar de vorige niet. Joepie bijna in bikini dus! We hadden de nacht dat we aankwamen in Phuket een hotel geboekt dicht bij de airport omdat we niet in de nacht nog wilde reizen, maar de volgende dag gingen we naar het hostel waar ik nu nog steeds ben. En wat een chill hostel is dit zeg. Het is mega groot en heeft een eigen zwembad en daarnaast een hele fijne sfeer! Hier hebben we nog een nachtje geboekt en morgen gaan we door naar het volgende eiland. De planning is om de laatste 3 weken, want jaaa er zijn al weer 6 weken om, lekker eiland te hoppen en gewoon echt te relaxen en genieten. Gewoon even ontspannen en bruin worden! En zwemmen zodra dat weer mag/kan. Ja nog ietsje minder dan 3 weekjes en dan ben ik al weer thuis, bizar hoe snel het gaat. Nog even volop genieten dan maar, want thuis begint het saaie leven weer.. Al word het volgens mij wel lekker weer thuis! Phuket is trouwens niet zo bijzonder. Gewoon een plek met wat winkeltjes hier en daar maar er is niet echt iets bijzonders te doen en het weer is ook niet super goed. Ik zit nu bij Patong Beach, wat trouwens een van de plekken is waar de Tsunami was in 2004! Dus het is wel een plek met geschiedenis en waar ze alles weer hebben moeten opbouwen! Bizar om te zien dat alles nieuwbouw is, want daardoor weet je dat alles weggevaagd is geweest en er heel veel mensen zijn omgekomen. Morgen gaan we via Koh Phi Phi naar Krabi, een klein stukje meer naar het oosten! Ben benieuwd! Volgende blog komt denk als ik met mijn billen lig te chillen op een mooi strand! Dikke kus en knuffels, Kim

1. Corine:
    Wat een spannend
    verhaal het is net of ik allemaal zelf meemaak zo goed verwoord ik hoop dat je je alweer wat beter voelt dikkenuffel van ons corine ❤️❤️
  2. Helen:
    24 mei 2017
    Leuk om het zo weer te lezen naast je whatsappjes, belletjes en FaceTime momentjes.....en blij dat je oog weer een normaal oog is, je piratenlapje eraf is, hihi en met die oksel komt het ook weer goed. Ga lekker genieten van het hopsen van eiland naar eiland, heerlijk, nog steeds jaloers, maar wie weet waar ik ooit nog eens beland, mijn tijd komt nog wel, dus echt jaloers ben ik ook weer niet, vind het heerlijk dat je een reis als deze kan maken en het is een super mooie herinnering. Dus geniet van de laatste weken met een grote G. Dikke kus, mama
  3. Wilma Lubbe:
    Prachtig verhaal , super mooie foto's ! Dikke kus , Wilma Lubbe
  4. Carola:
    25 mei 2017
    Supergaaf allemaal kim,wat een belevenissen
    Rot van dat abces maar gelukkig gaat het de goede kant op
    Geniet nog lekker de laatste weken
  5. Petra de Ruiter:
    26 mei 2017
    Super om weer je verhaal te lezen. Geniet nog van de laatste weken. Groetjes Petra.
  6. Marleen Van Galen:
    28 mei 2017
    Hejjj stoere! Wat heb je weer leuk geschreven, gaaf dat we ook mogen meegenieten. Wat een belevenissen, lachen en huilen, ik hoop dat het snel helemaal over is met oksel & oog. Relax nog lekker in Thailand en denk nog maar niet aan je reis naar Bangkok, dat betekend naar huis. Waar trouwens wel heel veel lieve mensen voor je zijn:-). Thanx kim Grtjs marleen