Nog maar 2 weekjes, tijd voor zon, zee en strand!

3 juni 2017 - Koh Tao, Thailand

Hoi allemaaal!

Alweer juni! De tijd vliegt echt, bizar! Op dit moment lig ik heerlijk te relaxen op het strand op een prachtig eiland waar ik voorlopig nog even blijf. Maar voordat ik jullie meer vertel over dit eiland, blik ik nog even terug op afgelopen week.

Dus, Marre en ik waren naar Phuket gevlogen en besloten vanuit daar naar Koh Phi Phi te gaan en vanuit daar door naar Oa Nang, een strand van Krabi. We waren best enthousiast over deze trip, maar t viel letterlijk in het water.. Het regende zo hard op Koh Phi Phi, en het stormde. Toen het eindelijk stopte, gingen we op een boottrip, en dat was echt geen goeie beslissing. Oh mijn god wat ben ik bang geweest... De golven waren zo ontzettend hoog en daar zaten we dan met zn 2en, in een lage boot die voor mijn gevoel elk moment kon omslaan.. Ik wilde niets liever dan terug naar de pier, maar goed we hadden best veel betaald en wilden de plekjes waar we naar toe zouden gaan, eigenlijk wel heel graag zien, dus daar gingen we dan. Door het slechte weer waren de spots niet heel bijzonder maar wel nog steeds mooi om te zien. Na ongeveer 2 uur op het water met angstzweet te hebben overleefd, kwamen we weer aan op de pier en pakten we boot naar Krabi, Ao Nang Beach.

Ook hier was het weer heel erg slecht, het regende hele dagen en we hebben dus ook niet veel anders gedaan dan kaarten en wachten tot het droog werd. We werden er op dit punt al een beetje moedeloos van. 2 dagen later en dus nog steeds niks gedaan, want het was een strandbestemming dus je kon ook echt niks als het geen strandweer was, besloten we onze reis maar te vervolgen naar onze, snik, laatste bestemming samen, Koh Lanta. Hierna moest Marre helaas naar huis en dat vonden we allebei heel erg jammer want we konden het goed met elkaar vinden.

Koh Lanta was echt een bijzondere ervaring. We kwamen aan in een spookstad. Het was er echt uitgestorven.. Geen kip te bekennen, alle restaurantjes, stranden en zelfs veel hotels waren dicht. Je kon zien dat het in het hoog seizoen waarschijnlijk een prachtig eiland is, maar in het laagseizoen zou ik het iedereen af raden. Want naast dat het uitgestorven was, was het weer hier ook echt niet goed. Veel regen ook. We hebben uiteindelijk een scooter gehuurd en de momenten dat het droog was rondgereden, maar er was echt niks te doen. Alles waarover we gelezen hadden dat het de moeite waard was, was dicht. Helaas, maar ja. De momenten dat het regende hebben we in onze bungalow gespendeerd, kaarten, muziekje aan. Het was best gezellig maar het is niet wat je van een vakantie in Thailand verwacht..

En toen was het moment daar, ik ging met volle moed naar de andere kant van het zuiden, omdat ik had gehoord dat daar wel zon was en Marre ging terug naar Krabi en ging vanuit daar naar Amsterdam terug. We hebben wel afgesproken om elkaar op te zoeken in Nederland, dus een mini vakantie naar Groningen binnenkort zit er denk wel in!

En ik ging op weg, 13 uur lang, naar de andere kant van het land. Ko Tao! En wat een prachtig eiland is dit. Ik zal binnenkort wat foto's uploaden en geloof me, je kijkt je ogen uit, het is super mooi!! Eeeeennnn, ik heb de zon gevonden jeeeej! Ik heb de afgelopen paar dagen voornamelijk op het strand gelegen en lekker een boekje gelezen. En een scootertje gehuurd om naar de viewpoints te rijden. Een van de viewpoints was een behoorlijke klim, maar toen ik boven kwam... Adembenemend... Ik lig dus nu ook weer op het strand en het is hier ongeveer 32 graden dus ik ga zo lekker een duik nemen! Het plan is om hier tot dinsdag te blijven en dan ga ik naar mijn volgende bestemming! En over 10 dagen ben ik alweer thuis... Heel gek idee..

Samen met een meisje van mijn nieuwe hostel (de eerste twee nachten verbleef ik in een hostel waar ik het niet zo naar mijn zin had), gingen we savonds naar de Lotus Bar. En het is hier zo gezellig dat we er al 3 keer zijn geweest. Ze geven hier een vuurshow en wat ze doen is echt ontzettend knap. Over een touw lopen met een stok die in brand staat, touwtje springen terwijl het touw in de fik staat en iedereen mag op het einde meedoen met brandend limbo. Nou, ik sloeg over, zag een hoop mensen met brandwonden, maar het is wel ontzettend leuk en gezellig om hier elke avond weer te zitten met een biertje (Chang is het merk in Thailand en het is echt het lekkerste bier wat ik ooit op heb).

Ook zijn we 1 avond naar de Ladyboy show geweest, want het blijft fascinerend. Dit keer had ik echter wel het idee dat ik in een stripclub was beland, mijn god, ze zijn zo trots op het feit dat hun lichaam langzaam vrouw word dat ze alles laten zien.. Haha het was leuk, maar een beetje too much. Maar het is heel geaccepteerd in Thailand, dus het is wel iets wat je gezien moet hebben! De ladyboys met kleren aan bedoel ik dan haha.

Nog wat fun facts: ze smeren hier allemaal wit spul op hun gezicht omdat het hier word gezien als ideaal. Ze willen allemaal wit zijn terwijl wij hierheen komen om bruin te worden. Wel grappig, je wilt altijd wat je zelf niet hebt.. Zelfde met krullend en stijl haar. Maar het ziet er heel gek uit want ze doen dus alleen hun gezicht, hun armen zijn gewoon mega bruin.. Ach ja, in Nederland hebben we ook mensen rondlopen met een oranje hoofd en super witte nek haha. Oh en had ik al verteld over de paraplu's? Ze hebben een ander doel hier, wij gebruiken ze tegen de regen, hier gebruiken ze plu's tegen de zon!

Thailand is trouwens een fantastisch vakantieland, heeerlijk eten, lieve mensen en heerlijk weer. En de cultuur is ook heel interessant.

Oke kort blogje dit keer maar dat komt omdat het voornamelijk zon, zee en strand is denk ik! Ik doe niet zoveel bijzonders haha!

Spreek jullie snel en zie jullie ook snel want ben alweer bijna thuis!! Hoop dat het zonnetje in Nederland even voor mij wil blijven hangen!

Liefs
Kim

1. Petra de Ruiter:
    3 juni 2017
    Leuk om je reis zo te volgen. Geniet nog lekker van de laatste dagen. Groetjes Petra.
  2. Lizette:
    3 juni 2017
    Kim wat heb je toch allemaal weer voor ervaringen voor in je backpack!! Heel leuk om je verhalen weer te hebben gelezen. Geniet nog even in het " land van de glimlach "
  3. Wilma Lubbe:
    3 juni 2017
    Kim wat een mooi verhaal weer ! Of ik er zelf bij ben , en je foto's zijn weer prachtig . Ga nog even door met genieten ..... het is zo voorbij en den je weer thuis ! Maar met een prachtige ervaring . Dikke kus Wilma
  4. Melissa:
    3 juni 2017
    Leuk verhaal Kim! Vooral omdat ik de bestemmingen goed kan volgen. Veel plezier op Koh Tao! Is inderdaad prachtig, enjoy!